
بروزرسانی: 30 خرداد 1404
چگونه کلمات کلیدی محبوب سئو را پیدا کنیم
یکی از راه ها شناسایی و رتبه بندی کلمات کلیدی محبوب قبل از اینکه این سایت های بزرگ بر SERP ها تسلط یابند.
در اینجا نحوه کشف کلمات کلیدی پرطرفدار برای صنعت خود قبل از رقبا آورده شده است:
هر موضوعی را در Google Trends وارد کنید و خواهید دید که چقدر محبوب است.

همچنین می توانید چارچوب زمانی را برای شناسایی هر گونه روند در حال ظهور تنظیم کنید:


به نظر من بهترین بخش Google Trends این است که ... سوالات مرتبط بخش در پایین موضوعات مورد علاقه را در بازه زمانی انتخابی شما نشان می دهد:


به دنبال عبارات "پیشرفت" باشید، به این معنی که عبارت جستجو بیش از 5000٪ در حجم جستجو افزایش یافته است.
نکته ناامید کننده در مورد Google Trends این است که بسیاری از کلمات کلیدی محبوب را به شما نشان نمی دهد.


بنابراین، اگر می خواهید فهرست عظیمی از کلمات کلیدی محبوب را ببینید، بهترین گزینه استفاده از اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs است.
هر موضوعی را وارد کنید، به آن بروید شرایط انطباق گزارش دهید، سپس فشار دهید رشد ستون


شما بیش از 1.6 میلیون کلمه کلیدی را مشاهده خواهید کرد که بر اساس بیشترین رشد در حجم جستجو در سه ماه گذشته رتبه بندی شده اند. همچنین می توانید با کلیک کردن، بازه زمانی را انتخاب کنید یک دوره انداختن


بهترین چیز در مورد استفاده از Keywords Explorer این است که می توانید معیارهای کلیدواژه مهم را مشاهده کنید، مانند حجم جستجوی آنها (کشور انتخابی یا جهانی)، دشواری کلمه کلیدی (یا میزان رقابتی بودن آنها در حال حاضر)، و پتانسیل ترافیک آنها. (اگر رتبه 1، هزینه به ازای هر کلیک و موارد دیگر را کسب کنید، احتمالاً چه تعداد زیادی ترافیک جستجو خواهید داشت.
همچنین می توانید روی منوی کشویی SERP کلیک کنید تا ببینید کدام صفحات در حال حاضر برای کلمه کلیدی شما رتبه بندی می شوند:


می توانید روی آن کلیک کنید تعیین مقاصد برای اینکه ببینید جستجوگران هنگام جستجوی این کلمه کلیدی چه چیزی را جستجو می کنند:


بنابراین، نه تنها می توانید کلمات کلیدی پرطرفدار را پیدا کنید، بلکه تمام اطلاعاتی را که برای رتبه بندی بالا برای آن کلمه کلیدی نیاز دارید نیز به دست خواهید آورد.
هر چیزی که در اینترنت محبوب است به "صفحه اول اینترنت" راه پیدا می کند. به طور خلاصه، Reddit یک فروشگاه برای یافتن کلمات کلیدی پرطرفدار است.
با وارد کردن یک کلمه کلیدی مرتبط در نوار جستجو شروع کنید و زیرگروه های مرتبط را جستجو کنید. به عنوان مثال، در اینجا چند بخش فرعی برای "چاقوها" وجود دارد:


مرتبط ترین subreddit را انتخاب کنید، سپس بر اساس بالا و دوره زمانی دلخواه خود مرتب کنید.


با مرور این زیرردیت، بحثی در مورد "چاقوهای سنتی مدرن" پیدا کردم:


با 270 رای موافق و 86 نظر، این موضوع ممکن است در صورت فروش آنلاین چاقو، موضوعی بالقوه باشد. اما من می توانم با وارد کردن آن در Keywords Explorer دوباره بررسی کنم که آیا کسی این کلمه کلیدی را جستجو می کند یا خیر:


حجم جستجوی زیادی وجود ندارد (هنوز)، اما افرادی هستند که آن را جستجو می کنند!
بسیاری از گرایش ها از رسانه های اجتماعی شروع می شوند، بنابراین نیازی به گفتن نیست، اگر به دنبال کلمات کلیدی پرطرفدار هستید، این مکان بهترین گزینه است.
برای X، می توانید روی "کاوش" کلیک کنید و برگه "For You" ظاهر می شود. این روند موضوعاتی را که در حال حاضر به آنها علاقه دارید به شما نشان می دهد.


همانطور که می بینید، X می داند که من به فناوری علاقه مند هستم و بنابراین آخرین اخبار و روندهای فناوری را به من نشان می دهد. با این حال، این تابع الگوریتم شخصی شما است، بنابراین بسته به نحوه استفاده از X، ممکن است روندهای مرتبط را به شما نشان دهد یا ندهد.
بنابراین، بهترین راه این است که درباره موضوع خود تحقیق کنید و توییت های برتر را بیابید.


اینستاگرام کمتر شهودی است و روندها را به شما نشان نمی دهد. بنابراین، شما باید این کار را با دستکاری الگوریتم خود انجام دهید تا به شما نشان دهد چه چیزی در جایگاه شما محبوب است یا جستجو کنید و به برچسب ها بروید:


روی هشتگ ها کلیک کنید تا ببینید کدام پست ها یا موضوعات ترند هستند.
برای TikTokاگر یک حساب تجاری دارید، به مرکز خلاقیت آن ها دسترسی خواهید داشت، جایی که آن ها به شما نشان می دهند در حال حاضر چه چیزهایی در حال پیشرفت هستند:


مانند Reddit، هنگامی که متوجه شدید چه چیزی در جایگاه شما محبوب است، باید آن را در ابزار کلمات کلیدی مانند Keywords Explorer وارد کنید تا ببینید آیا حجم جستجو وجود دارد یا خیر.
این کد تقلب من برای کشف کلمات کلیدی محبوب است: یک خبرنامه سازماندهی کنید.
خواه این یک پروژه شخصی باشد، یک خبرنامه داخلی برای تیم شما، یا پیامی که برای مشتریان شما ارسال می شود، سازماندهی یک خبرنامه شما را در جریان تمام روندهای صنعت قرار می دهد.
به عنوان مثال، من Ahrefs Digest، خبرنامه رایگان هفتگی ما را می نویسم. هر هفته، من باید رسانه های اجتماعی، انجمن ها و سایر خبرنامه های مرتبط با صنعت را برای بهترین محتوای منتشر شده جستجو کنم.


انجام این کار من را از همه چیز در این صنعت به روز نگه می دارد - اتفاقی که اخیرا افتاده است، مردم در مورد چه چیزی صحبت می کنند، و مردم چه چیزی را پست می کنند.
به عنوان مثال، پس از 200 شماره، من می دانم که در حال حاضر، افراد در سئو و بازاریابی به موارد زیر علاقه دارند:
همانطور که می بینید، ما قبلا به برخی از این موضوعات پرداخته ایم و در آینده به موارد بیشتری خواهیم پرداخت.
افکار نهایی
اگر نمی توانید آنها را شکست دهید، از آنها جلو بزنید.
زمانی که بتوانید قبل از عجله برندهای بزرگ به روندها بپردازید، شانس بیشتری برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو و جمع آوری چیزهای خوب خواهید داشت: اعتبار بیشتر و بک لینک های بیشتر. این می تواند به شما در تلاش آینده خود برای رتبه بندی کلمات کلیدی سخت تر و رقابتی تر کمک کند.
آیا هیچ روشی را برای یافتن کلمات کلیدی محبوب از دست داده ام؟ در لینکدین به من اطلاع دهید.
منبع: https://ahrefs.com/blog/how-to-find-trending-keywords-for-seo/