10 تاکتیکی که برای فروش یک کنفرانس 500 نفری استفاده کردیم
انتشار: دی 25، 1403
بروزرسانی: 30 خرداد 1404

10 تاکتیکی که برای فروش یک کنفرانس 500 نفری استفاده کردیم


سال گذشته، ما Ahrefs Evolve: یک کنفرانس دو روزه فروخته شده برای 500 نفر را در Pan Pacific Orchard در سنگاپور اجرا کردیم.
تیم Ahrefs در Ahrefs Evolve

من با شرمین لیم، بازاریاب رویداد ما، مصاحبه کردم تا بدانم چگونه کنفرانس را بازاریابی کردیم و همه بلیط هایمان را فروختیم.

مصاحبه من با شرمین لیممصاحبه من با شرمین لیم

در اینجا همه کارهایی که ما برای ترویج کنفرانس انجام دادیم آورده شده است. شما می توانید از همین استراتژی ها (یا از آنها الهام بگیرید) برای رویداد خود، چه بزرگ و چه کوچک، استفاده کنید.

شرکت کنندگان رویداد به عنوان خریداران لحظه آخری شناخته می شوند. اجرای تخفیف ها در مراحل اولیه راه خوبی است تا آنها را وادار به انجام زودهنگام کنید و تیم رویداد شما را از هراس دور نگه دارید.

برای Ahrefs Evolve، دو نوع تخفیف در نظر گرفتیم:

  • قیمت گذاری اولیه پرنده - ما تا یک تاریخ خاص (دقیقا 1 آگوست 2024) تخفیف زود هنگام داریم. این مهلت مشخص، مردم را به خرید زودهنگام تشویق می کرد.
  • تخفیف های گروهی -ما پیشنهاداتی برای خرید عمده (تا 20 درصد) ارائه کردیم. این به ویژه در صورتی مفید است که مخاطبان هدف شما آژانس ها یا شرکت هایی باشند که معمولاً چندین کارمند را می فرستند (که در صنعت ما صادق است).

می توانید قیمت گذاری مرحله اولیه Evolve را در اینجا ببینید:

  • بلیط معمولی 650 دلار است. قیمت Early bird 570 دلار است (20% تخفیف برای خرید عمده)
  • بلیط VIP 980 دلار است. قیمت پرنده زودرس 840 دلار است
قیمت بلیط Ahrefs Evolveقیمت بلیط Ahrefs Evolve

چه تخفیفی باید بدی؟ هیچ چیز دقیقا پاسخ - همه چیز به شهود، بودجه، تجزیه و تحلیل رقابتی و کمی آزمایش بستگی دارد.

صفحه فرود رویداد شما یکی از مهمترین دارایی های بازاریابی شما خواهد بود.

از این گذشته، برای شرکت کنندگان بالقوه برای دیدن هر بخش از اطلاعات رویداد و همچنین مکانی که می توانند روی «خرید» کلیک کنند، یک فروشگاه یک مرحله ای است. همچنین می خواهید این صفحه را زودتر ایجاد کنید تا زمانی که مردم نام رویداد شما را می شنوند و آن را جستجو می کنند، بتوانید رتبه بالایی در Google کسب کنید.

در اینجا چیزی است که ما در وب سایت خود قرار داده ایم:

  • شرح رویداد
  • ارزش پیشنهادی
  • مجموعه ای از هدفون با کمربند
  • دستور کار رویداد
  • قیمت و سطوح بلیط
  • اطلاعات در مورد کارگاه های قبل از رویداد (سخنران، بیو، قیمت، دستور کار)
  • اطلاعات حامی
  • اطلاعات مکان را با عکس و فیلم قرار دهید
  • سوالات متداول
  • چرایی شرکت در کنفرانس ها (با توضیح دو کارشناس معروف صنعت)
  • جاذبه های محلی و نکات سفر
صفحه فرود Ahrefs تکامل می یابدصفحه فرود Ahrefs تکامل می یابد
بخش چرا در کنفرانس ها در صفحه فرود Evolve استبخش چرا در کنفرانس ها در صفحه فرود Evolve است
در بخش سنگاپور در صفحه فرود Evolve چه باید کرددر بخش سنگاپور در صفحه فرود Evolve چه باید کرد

این صفحه را زودتر بسازید. اگر هنوز هیچ جزئیاتی را نهایی نکرده اید نگران نباشید. فقط آن را به عنوان "TBD" بگذارید، سپس با تایید محل برگزاری، سخنرانان و حامیان مالی، صفحه را به تدریج بازخوانی کنید.

ما اطلاعات را همانطور که بعداً در نسخه اولیه صفحه فرود Evolve مشخص شد، گذاشتیمما اطلاعات را همانطور که بعداً در نسخه اولیه صفحه فرود Evolve مشخص شد، گذاشتیم

شروع با مخاطبان خود مستقیم ترین راه برای افزایش آگاهی از رویداد شما است.

ما به طور منظم اعلامیه ها و به روزرسانی ها را در لینکدین و ایکس، از جمله حساب های خصوصی اعضای تیم خود، پست کرده ایم:

ارسال شده توسط Evolve در Xارسال شده توسط Evolve در X
درباره Evolve در لینکدین پست کنیددرباره Evolve در لینکدین پست کنید
تیم سولو درباره Evolve در لینکدین مطلبی منتشر کردتیم سولو درباره Evolve در لینکدین مطلبی منتشر کرد

ما پیام های درون برنامه ای هدفمند را برای مشتریانمان ارسال کردیم، رویداد خود را تبلیغ کردیم و به آنها اطلاع دادیم که بلیت ها در حال فروش هستند:

پیام درون برنامه ای که برای مشتریان خود ارسال کردیمپیام درون برنامه ای که برای مشتریان خود ارسال کردیم

ما چندین ایمیل برای ارسال به 260000 مخاطب خبرنامه خود برنامه ریزی کرده ایم:

یک خبرنامه ایمیلی که درباره Evolve برای مشتریان ارسال کردیمیک خبرنامه ایمیلی که درباره Evolve برای مشتریان ارسال کردیم
یک خبرنامه ایمیلی که درباره Evolve برای مشتریان ارسال کردیمیک خبرنامه ایمیلی که درباره Evolve برای مشتریان ارسال کردیم

ما بنرهای نمایشی را در صفحات وبلاگ پربازدید قرار دادیم تا ترافیک را به صفحه فرود رویداد خود هدایت کنیم:

بنرهای وبلاگ ما را در مورد Evolve مشاهده کنیدبنرهای وبلاگ ما را در مورد Evolve مشاهده کنید

ارسال ایمیل های متعدد یا ارسال مکرر در رسانه های اجتماعی اشکالی ندارد. فقط به این دلیل که یک بار پست کرده اید به این معنی نیست که همه آن را دیده اند. با این حال، بدون هرزنامه. آنها را حذف کنید و پیام های خود را تازه نگه دارید.

بنابراین، تکرار "خرید بلیط!" فراخوان برای اقدام و استفاده از انواع پیام ها - تیزرهای بلندگو، تخفیف های جدید، FOMO (مثلاً «فروخته شد!»)، معرفی مکان (مثلاً ویدیوی زیر)، و موارد دیگر.

سخنرانان A ذره بخشی از هر رویداد بسیاری از مردم خواهد شد فقط برای شنیدن سخنران تاثیرگذار در یک کنفرانس شرکت کنید.

بیشتر اوقات، نفوذ آنها به دلیل پیروان آنها است. بنابراین، ممکن است بخواهید از این مخاطبان برای افزایش آگاهی از رویداد خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، ما این کار را با ایجاد "کارت های تبلیغاتی" شخصی برای سخنرانان برای رسانه های اجتماعی انجام دادیم. ما این ویدئوهای کوتاه را با هر یک از سخنرانان به اشتراک گذاشتیم و از آنها خواستیم که این رویداد را برای دنبال کنندگان خود تبلیغ کنند. ما همچنین آن را در کانال های اجتماعی خود به اشتراک گذاشتیم:

کارت های بلندگوکارت های بلندگو
آلیدا سولیس در خبرنامه هفتگی SEOFOMO خود به Ahrefs Evolve اشاره کردآلیدا سولیس در خبرنامه هفتگی SEOFOMO خود به Ahrefs Evolve اشاره کرد
آلیدا سولیس در خبرنامه هفتگی SEOFOMO خود به Ahrefs Evolve اشاره کرد

ما همچنین برای هر سخنران کدهای تخفیف ویژه ای در نظر گرفته ایم تا مخاطبان خود را برای شرکت در کنفرانس ما تشویق کنیم:

یکی از سخنرانان، شارلوت، تبلیغ TikTok را برای Evolve انجام دادیکی از سخنرانان، شارلوت، تبلیغ TikTok را برای Evolve انجام داد
سایروس شپرد کد تخفیف خود را در لینکدین به اشتراک می گذاردسایروس شپرد کد تخفیف خود را در لینکدین به اشتراک می گذارد

محل برگزاری شما - شهری که در آن است و مکان خاص - نقش مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت رویداد شما دارد. اکثر بازاریابان رویداد این را می دانند. به همین دلیل زمان زیادی را برای انتخاب مکان صرف می کنند.

با این حال، تقریبا هیچ یک از آنها انجام نمی دهند هرگز مکان برگزاری را تبلیغ کنید یا آن را در تبلیغات رویداد معرفی کنید. عجیب است، اینطور نیست؟ به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم فیلمنامه را ورق بزنیم و کانون توجه را به محل برگزاری خود، Pan Pacific Orchard در سنگاپور بتابانیم. بالاخره هیچ جا نبود. زیبا بود، برنده جایزه شد و تاج بهترین آسمان خراش جدید جهان را به خود اختصاص داد.

باغ پان پاسیفیکباغ پان پاسیفیک

ما مکان خود را با تولید یک ویدیوی کوتاه از گشت و گذار در آن، برجسته کردن سقف های بلند، معماری مدرن و فضاهای ارتباطی باز، تبلیغ کردیم:

اگرچه می خواهید صفحه رویداد شما در گوگل رتبه بندی شود، این تنها صفحه ای نیست که باید برای آن رتبه بندی کنید. فرصت های زیادی وجود دارد که می توانید در گوگل رتبه بالایی کسب کنید و از رویداد خود نام ببرید.

به عنوان مثال، برای به دست آوردن دید برای Evolve، ما دو پست وبلاگ را با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط با "کنفرانس" منتشر کردیم:

در اینجا نحوه یافتن این کلمات کلیدی آورده شده است:

  1. به Ahrefs Keyword Explorer بروید
  2. کلمات کلیدی مرتبط با رویداد خود را وارد کنید (مانند بازاریابی، سئو)
  3. رفتن به شرایط انطباق یک گزارش
  4. استفاده کنید شامل می شود برای کلماتی مانند "کنفرانس ها"، "رویدادها"، "دیدارها" و غیره فیلتر کنید.
گزارش تطبیق شرایطگزارش تطبیق شرایط

لیست را جستجو کنید و کلمات کلیدی را پیدا کنید که با آنها می توانید رویداد خود را به نمایش بگذارید. به عنوان مثال، ما طبیعتاً Ahrefs Evolve را به عنوان یکی از کنفرانس های SEO ارزش شرکت در سال گذشته ذکر کردیم:

کنفرانس های سئو ارزش شرکت در سال 2024کنفرانس های سئو ارزش شرکت در سال 2024

همانطور که می بینید، این صفحه در گوگل در رتبه بسیار بالایی قرار گرفت و رتبه خود را حفظ کرد (حداقل تا زمانی که اکثر رویدادهای ذکر شده به پایان برسد):

بهتر از همه، ما می توانیم به سادگی این صفحه را امسال به روزرسانی کنیم و احتمالاً دوباره رتبه بندی خود را به دست خواهد آورد – هر بار که این پست را به روزرسانی می کنیم، می توانید افزایش رتبه بندی را ببینید:

هر زمان که پست را به روز می کنیم در رتبه بندی بالا می رویمهر زمان که پست را به روز می کنیم در رتبه بندی بالا می رویم

با این حال، تولید محتوا فقط در مورد رتبه بندی نیست. شما همچنین می توانید از تیم رویدادهای خود حمایت کنید. به عنوان مثال، ما برای شرکت کنندگان بالقوه در مورد چگونگی متقاعد کردن روسای خود به آنها اجازه حضور در Evolve نوشتیم:

پست ما در مورد چگونگی متقاعد کردن رئیس خود برای ارسال شما به Evolveپست ما در مورد چگونگی متقاعد کردن رئیس خود برای ارسال شما به Evolve

ما همچنین یک الگوی ایمیل به آنها داده ایم که می توانند فوراً از آن استفاده کنند:

قالب ایمیلی که ارائه کردیم قالب ایمیلی که ارائه کردیم

اگر شخصی در یک رویداد صنعتی شرکت می کند، احتمالاً علاقه مند است و برای شرکت در رویدادهای بیشتری سرمایه گذاری خواهد کرد.

از آنجایی که ما همزمان کارگاه ها، پنل ها و وبینارها را در مقیاس کوچک تر سازماندهی و اجرا می کردیم – Ahrefs Evolve تنها بخشی از استراتژی بازاریابی رویداد ما بود – کنفرانس خود را نیز در آن رویدادها تبلیغ می کردیم:

توسعه را در کارگاه های دیگر ما ترویج دهیدتوسعه را در کارگاه های دیگر ما ترویج دهید

ما این کار را با قرار دادن یک بنر نشان دادن رویداد انجام دادیم که حاوی یک کد QR بود که مردم می توانستند آن را برای دریافت بلیط اسکن کنند. مدیر برنامه، یکی از اعضای تیم ما، همچنین در طول خود کارگاه به طور مکرر به این موضوع اشاره خواهد کرد.

اگر رویداد در دفتر ما برگزار شود، اطلاعات رویداد و کد QR را روی صفحه تلویزیون نمایش می دهیم.

توسعه را در کارگاه های دیگر ما ترویج دهیدتوسعه را در کارگاه های دیگر ما ترویج دهید

اگر بازاریابی رویدادی انجام نمی دهید، نگران نباشید. همچنین می توانید رویداد خود را در رویدادها یا کانال های دیگر تبلیغ کنید:

  • اگر از یک کنفرانس حمایت مالی می کنید یا یک غرفه در یک کنفرانس راه اندازی می کنید، حتماً مطالبی را برای تبلیغ رویداد خود نیز چاپ کنید.
  • اگر در یک کنفرانس صحبت می کنید یا در یک پادکست/یوتیوب با شما مصاحبه می شود، مطمئن شوید که برچسبی را بنویسید که مربوط به رویداد آینده شما باشد.
  • اگر یوتیوب/پادکست خود را اجرا می کنید، حتی بهتر است. رویداد خود را از قبل یا به عنوان پیش نمایش تبلیغ کنید.

FOMO یک محرک روانشناختی قدرتمند است که می تواند به ایجاد آگاهی از رویداد شما کمک کند. مردم می خواهند بخشی از گروه باشند - آنها می خواهند در رویدادهایی شرکت کنند که همسالان خود در آن شرکت می کنند و "پشت درهای بسته" دانش کسب کنند.

ممکن است بخواهید دائماً به مخاطبان خود یادآوری کنید که آنها از دست می دهند. به عنوان مثال، زمانی که بلیط ها به فروش می رسد یا به سرعت به فروش می رسند، در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنیم:

شرمین به اشتراک گذاشت که بلیط های VIP Evolve فروخته شده استشرمین به اشتراک گذاشت که بلیط های VIP Evolve فروخته شده است
پست ما در لینکدین مبنی بر اینکه بلیط های Evolve به فروش رسیده استپست ما در لینکدین مبنی بر اینکه بلیط های Evolve به فروش رسیده است

ما یک هدیه سخاوتمندانه برای ایجاد تبلیغات برای این رویداد داده ایم:

پست تیم سولو که یک جایزه برای Evolve را اعلام کردپست تیم سولو که یک جایزه برای Evolve را اعلام کرد

ما گرافیک هایی ساخته ایم که نمایه جهانی شرکت کنندگان را نشان می دهد (اگر فاصله یک عامل باشد):

اشتراک گذاری گرافیکی ما از جایی که شرکت کنندگان در حال سفر هستنداشتراک گذاری گرافیکی ما از جایی که شرکت کنندگان در حال سفر هستند

ما کارت های رسانه های اجتماعی را برای شرکت کنندگان ایجاد کردیم تا به اشتراک بگذارند که در Ahrefs Evolve شرکت می کنند:

یکی از شرکت کنندگان به اشتراک می گذارد که در Evolve شرکت می کندیکی از شرکت کنندگان به اشتراک می گذارد که در Evolve شرکت می کند

در Ahrefs ما دوست داریم در بازاریابی خود ریسک کنیم. ما آن را دوست داریم زیرا ما را از دریای یکسانی که در آن هر تبلیغ رویداد یکسان است متمایز می کند.

برای تبلیغ Evolve، ما یک بالون غول پیکر هلیومی را طراحی کردیم که برای این رویداد مارک شده است. این هوش مصنوعی نبود. ما در واقعیت او آنها را پرواز داد، عکس گرفت (با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین)، و آن عکس ها را به خلاقیت های تبلیغاتی چشم نواز تبدیل کرد.

پست تیم سولو در لینکدین مبنی بر ترویج Evolve و استفاده از بالون هلیومی ما به عنوان یک تبلیغ خلاقانهپست تیم سولو در لینکدین مبنی بر ترویج Evolve و استفاده از بالون هلیومی ما به عنوان یک تبلیغ خلاقانه
پست Ahrefs در لینکدین برای ترویج Evolve و استفاده از بالون هلیوم ما به عنوان یک تبلیغ خلاقانهپست Ahrefs در لینکدین برای ترویج Evolve و استفاده از بالون هلیوم ما به عنوان یک تبلیغ خلاقانه

آیا باید همان مقدار پولی را که ما انجام دادیم خرج کنید؟ شما مجبور نیستید، تعداد زیادی از شیرین کاری های کم هزینه و تاثیر بالا وجود دارد.

برای مثال، علیرغم عدم تبلیغ خاص یک رویداد، Deliveroo Singapore از کارکنانش می خواست لباس کانگورو بپوشند و در CBD راه می رفتند و بروشور و سایر اقلام لوکس را پخش می کردند.

کارکنان Deliveroo با لباس کانگوروهاکارکنان Deliveroo با لباس کانگوروها

همه چیز به خلاقیت شما بستگی دارد.

این بسیار ساده است، اما اگر بودجه لازم را دارید، می توانید در فیس بوک، اینستاگرام، X یا TikTok نیز تبلیغاتی را برای رویدادهای خود اجرا کنید.

به عنوان مثال، ما در مجموع 8000 دلار در تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام برای Evolve هزینه کردیم:

تبلیغ IG Story ما توسعه را ترویج می کندتبلیغ IG Story ما توسعه را ترویج می کند

افکار نهایی

تبلیغ یک رویداد مانند راه اندازی یک استارتاپ است. اگر توجه و دید می خواهید، باید با تمام تفنگ های خود شلیک کنید. اگر می خواهید بلیط ها را به فروش برسانید، باید بیشتر، اگر نه همه، تاکتیک های بالا را ترکیب کنید.

چون این کاری است که ما برای فروش یک کنفرانس 500 نفره انجام دادیم.

می خواهید ببینید که چگونه Evolve 2025 را تبلیغ می کنیم؟ برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا ثبت نام کنید.


منبع: https://ahrefs.com/blog/event-promotion/