
بروزرسانی: 30 خرداد 1404
10 تاکتیکی که برای فروش یک کنفرانس 500 نفری استفاده کردیم

من با شرمین لیم، بازاریاب رویداد ما، مصاحبه کردم تا بدانم چگونه کنفرانس را بازاریابی کردیم و همه بلیط هایمان را فروختیم.


در اینجا همه کارهایی که ما برای ترویج کنفرانس انجام دادیم آورده شده است. شما می توانید از همین استراتژی ها (یا از آنها الهام بگیرید) برای رویداد خود، چه بزرگ و چه کوچک، استفاده کنید.
شرکت کنندگان رویداد به عنوان خریداران لحظه آخری شناخته می شوند. اجرای تخفیف ها در مراحل اولیه راه خوبی است تا آنها را وادار به انجام زودهنگام کنید و تیم رویداد شما را از هراس دور نگه دارید.
برای Ahrefs Evolve، دو نوع تخفیف در نظر گرفتیم:
- قیمت گذاری اولیه پرنده - ما تا یک تاریخ خاص (دقیقا 1 آگوست 2024) تخفیف زود هنگام داریم. این مهلت مشخص، مردم را به خرید زودهنگام تشویق می کرد.
- تخفیف های گروهی -ما پیشنهاداتی برای خرید عمده (تا 20 درصد) ارائه کردیم. این به ویژه در صورتی مفید است که مخاطبان هدف شما آژانس ها یا شرکت هایی باشند که معمولاً چندین کارمند را می فرستند (که در صنعت ما صادق است).
می توانید قیمت گذاری مرحله اولیه Evolve را در اینجا ببینید:
- بلیط معمولی 650 دلار است. قیمت Early bird 570 دلار است (20% تخفیف برای خرید عمده)
- بلیط VIP 980 دلار است. قیمت پرنده زودرس 840 دلار است


چه تخفیفی باید بدی؟ هیچ چیز دقیقا پاسخ - همه چیز به شهود، بودجه، تجزیه و تحلیل رقابتی و کمی آزمایش بستگی دارد.
صفحه فرود رویداد شما یکی از مهمترین دارایی های بازاریابی شما خواهد بود.
از این گذشته، برای شرکت کنندگان بالقوه برای دیدن هر بخش از اطلاعات رویداد و همچنین مکانی که می توانند روی «خرید» کلیک کنند، یک فروشگاه یک مرحله ای است. همچنین می خواهید این صفحه را زودتر ایجاد کنید تا زمانی که مردم نام رویداد شما را می شنوند و آن را جستجو می کنند، بتوانید رتبه بالایی در Google کسب کنید.
در اینجا چیزی است که ما در وب سایت خود قرار داده ایم:
- شرح رویداد
- ارزش پیشنهادی
- مجموعه ای از هدفون با کمربند
- دستور کار رویداد
- قیمت و سطوح بلیط
- اطلاعات در مورد کارگاه های قبل از رویداد (سخنران، بیو، قیمت، دستور کار)
- اطلاعات حامی
- اطلاعات مکان را با عکس و فیلم قرار دهید
- سوالات متداول
- چرایی شرکت در کنفرانس ها (با توضیح دو کارشناس معروف صنعت)
- جاذبه های محلی و نکات سفر






این صفحه را زودتر بسازید. اگر هنوز هیچ جزئیاتی را نهایی نکرده اید نگران نباشید. فقط آن را به عنوان "TBD" بگذارید، سپس با تایید محل برگزاری، سخنرانان و حامیان مالی، صفحه را به تدریج بازخوانی کنید.


شروع با مخاطبان خود مستقیم ترین راه برای افزایش آگاهی از رویداد شما است.
ما به طور منظم اعلامیه ها و به روزرسانی ها را در لینکدین و ایکس، از جمله حساب های خصوصی اعضای تیم خود، پست کرده ایم:






ما پیام های درون برنامه ای هدفمند را برای مشتریانمان ارسال کردیم، رویداد خود را تبلیغ کردیم و به آنها اطلاع دادیم که بلیت ها در حال فروش هستند:


ما چندین ایمیل برای ارسال به 260000 مخاطب خبرنامه خود برنامه ریزی کرده ایم:




ما بنرهای نمایشی را در صفحات وبلاگ پربازدید قرار دادیم تا ترافیک را به صفحه فرود رویداد خود هدایت کنیم:


ارسال ایمیل های متعدد یا ارسال مکرر در رسانه های اجتماعی اشکالی ندارد. فقط به این دلیل که یک بار پست کرده اید به این معنی نیست که همه آن را دیده اند. با این حال، بدون هرزنامه. آنها را حذف کنید و پیام های خود را تازه نگه دارید.
بنابراین، تکرار "خرید بلیط!" فراخوان برای اقدام و استفاده از انواع پیام ها - تیزرهای بلندگو، تخفیف های جدید، FOMO (مثلاً «فروخته شد!»)، معرفی مکان (مثلاً ویدیوی زیر)، و موارد دیگر.
سخنرانان A ذره بخشی از هر رویداد بسیاری از مردم خواهد شد فقط برای شنیدن سخنران تاثیرگذار در یک کنفرانس شرکت کنید.
بیشتر اوقات، نفوذ آنها به دلیل پیروان آنها است. بنابراین، ممکن است بخواهید از این مخاطبان برای افزایش آگاهی از رویداد خود استفاده کنید.
به عنوان مثال، ما این کار را با ایجاد "کارت های تبلیغاتی" شخصی برای سخنرانان برای رسانه های اجتماعی انجام دادیم. ما این ویدئوهای کوتاه را با هر یک از سخنرانان به اشتراک گذاشتیم و از آنها خواستیم که این رویداد را برای دنبال کنندگان خود تبلیغ کنند. ما همچنین آن را در کانال های اجتماعی خود به اشتراک گذاشتیم:




ما همچنین برای هر سخنران کدهای تخفیف ویژه ای در نظر گرفته ایم تا مخاطبان خود را برای شرکت در کنفرانس ما تشویق کنیم:




محل برگزاری شما - شهری که در آن است و مکان خاص - نقش مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت رویداد شما دارد. اکثر بازاریابان رویداد این را می دانند. به همین دلیل زمان زیادی را برای انتخاب مکان صرف می کنند.
با این حال، تقریبا هیچ یک از آنها انجام نمی دهند هرگز مکان برگزاری را تبلیغ کنید یا آن را در تبلیغات رویداد معرفی کنید. عجیب است، اینطور نیست؟ به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم فیلمنامه را ورق بزنیم و کانون توجه را به محل برگزاری خود، Pan Pacific Orchard در سنگاپور بتابانیم. بالاخره هیچ جا نبود. زیبا بود، برنده جایزه شد و تاج بهترین آسمان خراش جدید جهان را به خود اختصاص داد.


ما مکان خود را با تولید یک ویدیوی کوتاه از گشت و گذار در آن، برجسته کردن سقف های بلند، معماری مدرن و فضاهای ارتباطی باز، تبلیغ کردیم:
اگرچه می خواهید صفحه رویداد شما در گوگل رتبه بندی شود، این تنها صفحه ای نیست که باید برای آن رتبه بندی کنید. فرصت های زیادی وجود دارد که می توانید در گوگل رتبه بالایی کسب کنید و از رویداد خود نام ببرید.
به عنوان مثال، برای به دست آوردن دید برای Evolve، ما دو پست وبلاگ را با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط با "کنفرانس" منتشر کردیم:
در اینجا نحوه یافتن این کلمات کلیدی آورده شده است:
- به Ahrefs Keyword Explorer بروید
- کلمات کلیدی مرتبط با رویداد خود را وارد کنید (مانند بازاریابی، سئو)
- رفتن به شرایط انطباق یک گزارش
- استفاده کنید شامل می شود برای کلماتی مانند "کنفرانس ها"، "رویدادها"، "دیدارها" و غیره فیلتر کنید.


لیست را جستجو کنید و کلمات کلیدی را پیدا کنید که با آنها می توانید رویداد خود را به نمایش بگذارید. به عنوان مثال، ما طبیعتاً Ahrefs Evolve را به عنوان یکی از کنفرانس های SEO ارزش شرکت در سال گذشته ذکر کردیم:


همانطور که می بینید، این صفحه در گوگل در رتبه بسیار بالایی قرار گرفت و رتبه خود را حفظ کرد (حداقل تا زمانی که اکثر رویدادهای ذکر شده به پایان برسد):


بهتر از همه، ما می توانیم به سادگی این صفحه را امسال به روزرسانی کنیم و احتمالاً دوباره رتبه بندی خود را به دست خواهد آورد – هر بار که این پست را به روزرسانی می کنیم، می توانید افزایش رتبه بندی را ببینید:


با این حال، تولید محتوا فقط در مورد رتبه بندی نیست. شما همچنین می توانید از تیم رویدادهای خود حمایت کنید. به عنوان مثال، ما برای شرکت کنندگان بالقوه در مورد چگونگی متقاعد کردن روسای خود به آنها اجازه حضور در Evolve نوشتیم:


ما همچنین یک الگوی ایمیل به آنها داده ایم که می توانند فوراً از آن استفاده کنند:


اگر شخصی در یک رویداد صنعتی شرکت می کند، احتمالاً علاقه مند است و برای شرکت در رویدادهای بیشتری سرمایه گذاری خواهد کرد.
از آنجایی که ما همزمان کارگاه ها، پنل ها و وبینارها را در مقیاس کوچک تر سازماندهی و اجرا می کردیم – Ahrefs Evolve تنها بخشی از استراتژی بازاریابی رویداد ما بود – کنفرانس خود را نیز در آن رویدادها تبلیغ می کردیم:


ما این کار را با قرار دادن یک بنر نشان دادن رویداد انجام دادیم که حاوی یک کد QR بود که مردم می توانستند آن را برای دریافت بلیط اسکن کنند. مدیر برنامه، یکی از اعضای تیم ما، همچنین در طول خود کارگاه به طور مکرر به این موضوع اشاره خواهد کرد.
اگر رویداد در دفتر ما برگزار شود، اطلاعات رویداد و کد QR را روی صفحه تلویزیون نمایش می دهیم.


اگر بازاریابی رویدادی انجام نمی دهید، نگران نباشید. همچنین می توانید رویداد خود را در رویدادها یا کانال های دیگر تبلیغ کنید:
- اگر از یک کنفرانس حمایت مالی می کنید یا یک غرفه در یک کنفرانس راه اندازی می کنید، حتماً مطالبی را برای تبلیغ رویداد خود نیز چاپ کنید.
- اگر در یک کنفرانس صحبت می کنید یا در یک پادکست/یوتیوب با شما مصاحبه می شود، مطمئن شوید که برچسبی را بنویسید که مربوط به رویداد آینده شما باشد.
- اگر یوتیوب/پادکست خود را اجرا می کنید، حتی بهتر است. رویداد خود را از قبل یا به عنوان پیش نمایش تبلیغ کنید.
FOMO یک محرک روانشناختی قدرتمند است که می تواند به ایجاد آگاهی از رویداد شما کمک کند. مردم می خواهند بخشی از گروه باشند - آنها می خواهند در رویدادهایی شرکت کنند که همسالان خود در آن شرکت می کنند و "پشت درهای بسته" دانش کسب کنند.
ممکن است بخواهید دائماً به مخاطبان خود یادآوری کنید که آنها از دست می دهند. به عنوان مثال، زمانی که بلیط ها به فروش می رسد یا به سرعت به فروش می رسند، در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنیم:




ما یک هدیه سخاوتمندانه برای ایجاد تبلیغات برای این رویداد داده ایم:


ما گرافیک هایی ساخته ایم که نمایه جهانی شرکت کنندگان را نشان می دهد (اگر فاصله یک عامل باشد):


ما کارت های رسانه های اجتماعی را برای شرکت کنندگان ایجاد کردیم تا به اشتراک بگذارند که در Ahrefs Evolve شرکت می کنند:


در Ahrefs ما دوست داریم در بازاریابی خود ریسک کنیم. ما آن را دوست داریم زیرا ما را از دریای یکسانی که در آن هر تبلیغ رویداد یکسان است متمایز می کند.
برای تبلیغ Evolve، ما یک بالون غول پیکر هلیومی را طراحی کردیم که برای این رویداد مارک شده است. این هوش مصنوعی نبود. ما در واقعیت او آنها را پرواز داد، عکس گرفت (با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین)، و آن عکس ها را به خلاقیت های تبلیغاتی چشم نواز تبدیل کرد.




آیا باید همان مقدار پولی را که ما انجام دادیم خرج کنید؟ شما مجبور نیستید، تعداد زیادی از شیرین کاری های کم هزینه و تاثیر بالا وجود دارد.
برای مثال، علیرغم عدم تبلیغ خاص یک رویداد، Deliveroo Singapore از کارکنانش می خواست لباس کانگورو بپوشند و در CBD راه می رفتند و بروشور و سایر اقلام لوکس را پخش می کردند.


همه چیز به خلاقیت شما بستگی دارد.
این بسیار ساده است، اما اگر بودجه لازم را دارید، می توانید در فیس بوک، اینستاگرام، X یا TikTok نیز تبلیغاتی را برای رویدادهای خود اجرا کنید.
به عنوان مثال، ما در مجموع 8000 دلار در تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام برای Evolve هزینه کردیم:


افکار نهایی
تبلیغ یک رویداد مانند راه اندازی یک استارتاپ است. اگر توجه و دید می خواهید، باید با تمام تفنگ های خود شلیک کنید. اگر می خواهید بلیط ها را به فروش برسانید، باید بیشتر، اگر نه همه، تاکتیک های بالا را ترکیب کنید.
چون این کاری است که ما برای فروش یک کنفرانس 500 نفره انجام دادیم.
می خواهید ببینید که چگونه Evolve 2025 را تبلیغ می کنیم؟ برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا ثبت نام کنید.
منبع: https://ahrefs.com/blog/event-promotion/