
بروزرسانی: 30 خرداد 1404
7 ابزار سئوی رایگان و مبتدی برای کسب و کارهای کوچک
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) اغلب پیچیده تر از آنچه هست به نظر می رسد. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، می توانید با استفاده از برخی از بهترین ابزارهای این صنعت به صورت رایگان شروع به کار کنید.
این ابزارهای سئوی مشاغل کوچک رایگان، مبتدی هستند و تمام نیازهای سئوی DIY شما را پوشش می دهند.
Ahrefs یک پلت فرم ضروری SEO است که توسط بیش از 50000 کسب و کار در سراسر جهان استفاده می شود.
بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک به صورت رایگان با ابزارهای وب مستر Ahrefs شروع می کنند که به آنها امکان دسترسی به Site Explorer و Site Audit را می دهد.
با این ابزارها می توانید:
- بر سلامت وب سایت خود نظارت کنید
- بک لینک های خود را بشناسید
- دریابید که کدام کلمات کلیدی به شما ترافیک می دهند
- رشد یا کاهش عملکرد سئوی خود را پیگیری کنید
اگر با یک آژانس SEO یا فریلنسر کار می کنید، این یکی از بهترین راه ها برای نظارت بر کارهایی است که انجام می دهند و نتایجی را که به شما گزارش می دهند بررسی کنید.
هرگز
ساده ترین راه برای راه اندازی Ahrefs با یک حساب کنسول جستجوی Google است (در این مورد کمی بیشتر توضیح می دهیم).

همچنین می توانید به وب سایت خود بروید، دکمه «شروع به کار رایگان» را فشار دهید و برای تکمیل بقیه اطلاعات خود، دستورالعمل ها را دنبال کنید.


اگر علاقه دارید ببینید رقبای شما چه می کنند و استراتژی سئوی آنها را یاد بگیرید، می توانید برنامه Starter را فقط با 29 دلار در ماه امتحان کنید.
این به شما امکان می دهد تا از رقبای خود جاسوسی کنید و کلمات کلیدی جدیدی را برای بهبود SEO خود با هزینه کم پیدا کنید.
گوگل طیف وسیعی از ابزارهای رایگان را ارائه می دهد که می توان از آنها برای سئو استفاده کرد. مهمترین مورد برای نظارت بر قابلیت مشاهده جستجوی شما، کنسول جستجوی گوگل (به اختصار GSC) است.
این داده ها را مستقیماً از Google در مورد نحوه عملکرد وب سایت شما در نتایج جستجو ارائه می دهد. این داده ها می توانند به شما نشان دهند:
- برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنید؟
- اگر مشکل فنی وجود دارد
- چند نفر روی وب سایت شما کلیک می کنند
اگرچه به نظر می رسد که این داده ها با آنچه در Ahrefs می توانید به آن دسترسی داشته باشید همپوشانی دارند، اما محدودیت هایی وجود دارد. این بدان معنی است که شما نمی توانید تمام داده های خود را در پلت فرم GSC مشاهده کنید.
در اینجا مقایسه ای بین این دو وجود دارد:


علیرغم محدودیت هایی که دارد، GSC تنها ابزاری است که اطلاعاتی را از Google در مورد نمایان بودن سئو وب سایتتان به شما می دهد، بنابراین یک ابزار ضروری برای داشتن در جعبه ابزار شماست.
هرگز
قبل از اینکه بتوانید یک حساب کنسول جستجوی گوگل راه اندازی کنید، باید یک حساب Google یا Gmail موجود داشته باشید.
اگر از وردپرس استفاده می کنید، ساده ترین راه برای راه اندازی GSC استفاده از افزونه Google Site Kit است. این افزونه می تواند وب سایت شما را به طور خودکار به ویژگی های گوگل زیر پیوند دهد:


اگر سایت شما از وردپرس استفاده نمی کند، به سادگی دستورالعمل های صفحه فرود GSC را دنبال کنید:


پس از کلیک بر روی دکمه "شروع به کار"، از شما خواسته می شود که به حساب Google خود وارد شوید. سپس در مورد نحوه پیوند وب سایت خود راهنمایی خواهید شد.
نمایه کسب وکار Google (همچنین به عنوان فهرست کسب وکار Google یا نمایه کسب وکار من در Google شناخته می شود) برای صاحبان مشاغل کوچکی که در یک منطقه محلی فعالیت می کنند ضروری است.
اگر نمایه شما از قبل تنظیم کرده باشید، در اینجا ممکن است به نظر برسد:


بدون هیچ یک از این عناصر، کسب و کار شما نمی تواند در Google Maps ظاهر شود...


... و مردم نمی توانند برای شما نظری در گوگل بگذارند.


همچنین به شما امکان می دهد برای بسیاری از کلمات کلیدی محلی در نتایج جستجوی گوگل، در بسته نقشه و همچنین با تبلیغات خدمات محلی ظاهر شوید.
خوشبختانه راه اندازی آن بسیار آسان است و در اینجا نحوه راه اندازی آن آمده است.
هرگز
با مراجعه به این صفحه شروع کنید:


برای تنظیم لیست کار خود، دستورات را دنبال کنید. از شما خواسته می شود اطلاعاتی مانند:
- نام کسب و کار شما
- دسته کسب و کار شما
- اطلاعات تماس شما
- وب سایت شما (تا مشتریان بتوانند از آن بازدید کنند)
- آدرس محل کسب و کار شما (حتی اگر فروشگاه ندارید)
- محصولات یا خدمات شما
- ساعت کاری شما
- شرح کلی کسب و کار شما
- تصاویر شرکت شما و ساختمان های آن
مطمئن شوید که همه چیز به طور کامل پر شده است. در اینجا اغراق نکنید، این فرصتی است که به افرادی که در گوگل جستجو می کنند همه چیزهایی را که باید در مورد کسب و کار شما بدانند نشان دهید.
گوگل آنالیتیکس ابزار رایگان دیگری است که برای صاحبان مشاغل کوچک بسیار مفید است. این به شما اجازه می دهد تا نظارت کنید چه کسانی از وب سایت شما بازدید می کنند و چگونه با محتوای شما تعامل دارند.


می توانید ببینید:
- آنها شما را از طریق چه کانال های بازاریابی پیدا می کنند؟
- کدام صفحات را بیشتر بازدید می کنند؟
- صفحاتی که بیشترین تبدیل را دارند
- چگونه آنها در وب سایت شما حرکت می کنند
به طور خاص برای SEO، باید گزارش های خود را فیلتر کنید تا داده های کانال های ارگانیک را به شما نشان دهد:


هرگز
اگر از سایت وردپرسی استفاده می کنید، ساده ترین راه برای شروع، افزونه Google SiteKit است. می توانید Google Analytics و Google Search Console را همزمان راه اندازی کنید.
از طرف دیگر، می توانید مراحل دقیق راهنمای ما در مورد استفاده از Google Analytics را دنبال کنید.
Bing Webmaster Tools مانند یک کودک عشق بین کنسول جستجوی گوگل و Ahrefs است.
تمام داده های جستجو را مستقیماً از Bing به همراه داده های جالب SEO ارائه می کند که فقط از طریق ابزار SEO می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.
این به اندازه Ahrefs دقیق نیست، اما همچنین بسیار بیشتر از آنچه از Google دریافت می کنید است.
اگرچه ممکن است فکر کنید که Bing در مقایسه با گوگل بسیار محبوب نیست، دو دلیل وجود دارد که توصیه می کنم به راه اندازی این ابزار رایگان ادامه دهید.
- می توانید به Microsoft Clarity، ابزاری رایگان برای اندازه گیری داده های تبدیل و تجربه کاربر در وب سایت خود دسترسی پیدا کنید. این نقشه های حرارتی، بینش کلیک و داده هایی در مورد رفتارهای رایج کاربر ارائه می دهد.




هرگز
خوشبختانه کار سخت در حال حاضر انجام شده است. می توانید ابزار Bing Webmaster را با پیوند دادن آن به کنسول جستجوی Google خود راه اندازی کنید:


در غیر این صورت، فقط دستورات را دنبال کنید. این فرآیند بسیار شبیه به نحوه راه اندازی GSC خواهد بود.
برخلاف سایر ابزارهای موجود در این لیست تاکنون، مزایای ChatGPT به عنوان یک ابزار SEO برای مشاغل کوچک در ارائه داده ها نیست.
حتی به اجرای توصیه های سئو، ایجاد محتوا و حتی درک داده های سئو کمک می کند.
در اینجا برخی از نمونه های مورد علاقه من از موارد استفاده ساده برای SEO شما با استفاده از ChatGPT آورده شده است:
- سرفصل های قابل کلیک بنویسید
- موضوعات فرعی که در محتوای موجود وجود ندارد را پر کنید
- خطوط کلی با جستجوی پیشرفته برای محتوای خود ایجاد کنید
- هدف جستجو برای هر کلمه کلیدی را تعیین کنید
- لیستی از ایده های کلمه کلیدی را پیدا کنید
- ترجمه کلمه کلیدی
- ایجاد، به روز رسانی یا بهبود عنوان و توضیحات صفحه
به عنوان مثال، در اینجا یک دستور ساده برای کمک به طوفان فکری عنوان مقاله وجود دارد:


اگر می خواهید لحن را تغییر دهید، می توانید در عوض از او چیزی شبیه به این بپرسید:


یا اگر می خواهید ایده های کلیدی و محتوایی دقیقی در مورد هر موضوعی پیدا کنید، می توانید از دستور زیر استفاده کنید:


هرگز
ساده ترین راه برای شروع، بازدید از chatgpt.com و استفاده از نسخه رایگان یا ایجاد یک حساب کاربری برای باز کردن قفل ویژگی های بیشتر است.
افزونه ها و اپلیکیشن های سئو، پیاده سازی سئو را در سایت شما بسیار آسان می کنند. بهترین ها برای وب سایت شما به موارد زیر بستگی دارد:
- وب سایت شما از چه سازنده وب سایتی استفاده می کند
- به چه عملکردی نیاز دارید؟
- چه بودجه ای حاضرید خرج کنید؟
اگر وب سایت شما بر روی وردپرس ساخته شده است، می توانید به افزونه های سئو رایگان مانند Yoast یا RankMath برای پیاده سازی اصول اولیه سئو مانند عنوان و توضیحات صفحه دسترسی داشته باشید.


بسیاری از سازندگان وب سایت در حال حاضر شامل عناصر اساسی مانند اضافه کردن عنوان صفحه و توضیحات هستند. با این حال، افزونه های سئو اغلب به شما اجازه می دهند تا موارد زیر را تنظیم یا تغییر دهید:
- ساختار URL شما
- فایل Robots.txt
- فایل نقشه سایت
- رمزگذاری طرحواره
همچنین می توانید افزونه های سئو را با سایر عملکردهای هدفمندتر بررسی کنید. به عنوان مثال، افزونه Ahrefs برای کمک به بررسی و نظارت بر عملکرد محتوای خود طراحی شده است.


هرگز
افزونه ها و برنامه های سئو بسیار خوبی برای کمک به شما در بهبود وب سایت و عملکرد آن در موتورهای جستجو وجود دارد.
در ادامه مطلب
این مقالات را بررسی کنید تا به شما در کشف بهترین مقالات برای سایت خود کمک کنند:
افکار نهایی
ابزارهای سئو زیادی برای کسب و کارهای کوچک وجود دارد. برخی از آنها پلتفرم های یکپارچه هستند، مانند Ahrefs. برخی دیگر ابزارهای تخصصی برای کمک به دستیابی به یک مورد استفاده خاص هستند.
به طور کلی، شما می توانید سئوی خود را با استفاده از ابزارهای فوق که رایگان و مبتدی هستند طراحی کنید. آنها شما را برای مدت طولانی خواهند داشت!
اگر می خواهید سئوی خود را بهبود ببخشید، می توانید با پرداخت ۲۹ دلار در ماه به برنامه Ahrefs Starter ارتقا دهید تا رقابتی تر و جستجوی کلمات کلیدی بیشتری انجام دهید.
منبع: https://ahrefs.com/blog/small-business-seo-tools/